יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

מי אתה שי פירון?

שי פירון, עד עתה מנכ"ל תנועת "הכל חינוך", רוצה להיות שר החינוך הבא של מדינת ישראל.
תנועת "הכל חינוך" פרסמה הצעת "חוק אחריות המדינה לחינוך".
מה יש בחוק המוצע על ידי תנועתו של פירון?



  • "מוסד חינוך או אדם הפועל מטעמם לא יפלו תלמיד מטעמים של מוגבלות, הישגים לימודיים, או מכל טעם אחר" (סעיף 7) - התנועה מבקשת להכניס את כל התלמידים לסד אחד בלי קשר ליכולותיהם. כל התלמידים צריכים ללמוד באותה כיתת לימוד, מהמוגבל ביותר, דרך המופרע ביותר, ועד למחונן ביותר.
  • "השר יקבע לגבי כל רשות מקומית את שיעור ההשתתפות של הרשות המקומית בדבר מימון סל החינוך לתלמיד" (סעיף 21) - מס חינוך חדש שהועבר לסמכותו של שר החינוך להטיל על האוכלוסייה היצרנית בישראל. המס כמובן לא יוטל על רשויות מקומיות "נזקקות", כלומר ערביות וחרדיות. 
  • "על אף האמור בחוק זה, עלות סל החינוך לתלמיד תתן העדפה מתקנת תוך הכרה ברקעו ובנזקקות של התלמיד" (סעיף 20) - לכל תלמיד בישראל מגיעה אותה רמת חינוך? לא! יש כאלו שצריך להשקיע יותר בחינוך שלהם - לא המוכשרים, המתמידים, המצטיינים והמשקיעים - אלא המסכנים, הנזקקים והמתקשים.
עד כאן על תנועתו של שי פירון, ומה עם התבטאויות שלו עצמו?
  • "כולנו שומרי חוק, משלמי מיסים, משרתים במילואים. אז למה אנו צריכים לממן למעלה מ-20% מתקציב החינוך של ילדינו? את זה מוכרחים לתקן. המדינה צריכה להיות אחראית לחינוך. מגיע לנו חינוך איכותי ציבורי חינם." (מקור) - אז מי לדעתו אמור לשלם על החינוך? מאיפה המדינה תממן את החינוך אם לא מהכיס שלנו? דבריו של פירון מגלים כשל בסיסי בתפיסה הכלכלית, הוא לא מבין שאין שום דבר "בחינם". תפיסת העולם שלו ש"מגיע לכולנו" תמורה מהמדינה על כך שאנחנו שומרי חוק ומשרתים במילואים - היא בעיה מהותית.
  • "אל הארץ הזו שבנו כדי לבנות חברת מופת בה לכל אדם יש ערך. כאן לא נתייחס לאנשים כאל סוסים. כאן נבקש שוויון ואחווה ודאגה אמיתית לכל אדם. תחת זאת צומחת חברה המקדשת את הפערים כש-20% מתושבי המדינה מוגדרים כעניים. בכל מקום מסתובבים אנשים שעיניהם כבויות ומבע פניהם סתמי, חלול. עוני והשפלה ובעיקר מנטליות של אדונים ומשרתים קונה לה שביתה בארץ." (מקור) - תפיסת עולם כמעט קומוניסטית.
אני אישית מקווה ששי פירון לא יהיה שר החינוך הבא של מדינת ישראל.
האם אתם הייתם רוצים אותו כשר החינוך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה