יום שני, 29 באוקטובר 2012

שלמה מעוז - כלכלן?

הכלכלן שלמה מעוז המתמודד בפריימריז בליכוד התראיין למעריב, וסיפק כמה רעיונות בנוגע לועדים החזקים, להשקעה בחינוך ולקצבאות הביטוח הלאומי שנשמעים לי תמוהים מאוד מבחינה לוגית:


  • "הוועדים חיוניים למשק הישראלי, אני אוהב את העובדה שהשכר של הוועדים הגדולים גבוה. עם זאת, צריכים להגביל שכר בחברות ממשלתיות כדי להוריד את יוקר המחיה." - נראה שמעוז אמר שני דברים הפוכים בשני משפטים עוקבים. (או שהוא התכוון במשפט השני רק להגבלת שכר הבכירים בחברות הממשלתיות? האם ייתכן שהוא לא יודע שתהיה לזה השפעה אפסית על יוקר המחיה?)

  • "צריך להקצות כסף נוסף לגנים, השקעה בחינוך יוצרת פעילות כלכלית." - האם מעוז לא יודע שגן ילדים הוא לא הרבה יותר מבייביסיטר? האם הוא באמת חושב שההשקעה בגן הילדים היא השקעה נבונה למען הפעילות הכלכלית שהילדים בגן ייצרו בעוד 20 שנה? (אמנם אולי לא הבנתי אותו נכון, והוא מתכוון רק לפעילות הכלכלית שיוצרות האמהות כשהילדים נמצאים בגן.)

  • "צריכים להגדיל את הקצבאות לנכים ולזקנים... הצעירים בישראל צריכים לחסוך, יש לנו ירידה חדה בשיעור החיסכון בגלל הצעירים שנולדו לחברת שפע ולא עברו טראומות." - אבל כיצד ניתן לעודד צעירים לחסוך, כאשר המדינה מגדילה את הקצבאות לנכים ולזקנים כך שהצורך בחסכון פוחת?

האם גם אתם מסכימים שעמדותיו של מעוז מוזרות ולא לגמרי קוהרנטיות? 
האם אני לא הבנתי אותו נכון?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה